Cvičení se zúčastnilo sedm desítek hasičů z dvanácti jednotek hasičů a také více než dvě desítky záchranářů. Dalších bezmála čtyřicet pracovníků zdravotnické záchranné služby bylo zaangažováno v rolích zraněných účastníků události.

Slavnostní zahájení dostavby posledního chybějícího úseku obchvatu Třince, září 2019.
Podepsáno. Stavba poslední části obchvatu Třince může začít

Námětem cvičení bylo železniční neštěstí v tunelu, při němž bylo postiženo dvaapadesát lidí cestujících ve vlakové soupravě. Záchranáři trénovali činnosti obvyklé pro jejich zásah v situaci hromadného neštěstí. Celkem zajišťovali tříděni, ošetření a transport pro patnáct těžce a čtrnáct lehce poraněných pacientů, jeden člověk při simulované nehodě zemřel.

Ilustrační foto.
Nemáte zkontrolovaný kotel? Můžete přijít o peníze

„Mezi úkoly záchranné služby na místě takovéto události patří vždy v prvé řadě třídění zraněných a jejich ošetření, což je v případě hromadného neštěstí značně obtížná záležitost. Rychle detekovat, kdo ze zraněných vyžaduje okamžitou péči, a u kterých pacientů může být naopak pomoc odložena, je velmi důležité. Po provedení potřebného ošetření je následně nezbytné rozhodnout o prioritách vzhledem k transportu zraněných a ve spolupráci se zdravotnickým operačním střediskem pak o směrování pacientů do nemocnic. Ani v tomto kroku nesmí být postup živelný, či náhodný, protože špatné rozhodnutí může znamenat další ztráty na lidských životech,“ uvedl mluvčí krajských záchranářů Lukáš Humpl s tím, že jde také o nácvik společného postupu a spolupráce jednotlivých složek záchranného systému.