V současnosti využívaný tunel bude částečně zasypán, zbylá část bude sloužit jako únikový východ. Rovněž bude u vstupu vybudován příjezd pro hasiče, aby v případě potřeby se dostali až k němu, což u současné stavby není.

Dělníci od minulého roku razí nové dílo. Denně se posunou vpřed zhruba o metr a půl. „Plochu, kterou razíme má zhruba šedesát plošných metrů,“ vysvětlil závodní (vedoucí stavby) Petr Středula. V současné době je vyraženo něco málo přes sto metrů tunelu, celková délka díla je pak 612 metrů. „Předpokládáme, že na konci tunelu budeme v dubnu příštího roku,“ doplnil Štředula.

Na stavbě nového díla pracuje pětatřicet lidí. „Děláme nepřetržitě ve čtyřech směnách, pouze na vánoční svátky si dáme pauzu. Nezbytné je také technické zázemí, protože stroje potřebují dennodenní údržbu,“ prozradil Středula.

Stavba tohoto tunelu je součástí celkové rekonstrukce dvacetikilome­trového úseku železniční tratě od Bystřice nad Olší a ukončena bude v roce 2011.

Přečtěte si také: Procházka tunelem v Mostech lákala davy lidí