Po čtyřměsíční rekonstrukci dojde v pátek 17. října ke zprovoznění mostu na ulici 17. listopadu, který převádí krajskou silnici číslo 473 přes rychlostní komunikaci R56 z Ostravy do Frýdlantu. Přestavba téměř sedmdesátimetrového mostu si vyžádala investici ve výši 32,1 milionů korun a plně ji hradil Státní fond dopravní infrastruktury.

Bezmála 3,5 milionů korun vyčlenil Moravskoslezský kraj (MSK) ze svého rozpočtu na souběžně probíhající opravu povrchu vozovky II/473 po křižovatku s ulicí Ostravskou. Rekonstrukci si vyžádal špatný technický stav nosné mostní konstrukce, který neumožňoval odložení stavebních prací až do chvíle, než bude vybudován dlouho plánovaný obchvat města.

„Moravskoslezský kraj se rozhodl přistoupit k rekonstrukci mostu i cesty v navazujících úsecích s veškerou odpovědností i za cenu, že na přechodnou dobu zkomplikuje dopravní situaci ve Frýdku-Místku,“ vysvětlil náměstek hejtmana pro dopravu Pavol Lukša a dále upřesňuje, že po uvedení automobilky Hyundai do provozu by dlouhodobé omezení průjezdu městem bylo téměř nemožné.

„Těší mne, že celá rekonstrukce byla dokončena kvalitně a včas. Opravený most bude moci opět sloužit svému účelu a jeho technický stav nebude po dlouhá léta zdrojem žádných dopravních kolizí. Bezpečnost uživatelů silnic je pro kraj nejvyšší prioritou,“ dodal náměstek Pavol Lukša.

Po celou dobu přestavby byl most úplně uzavřen včetně veřejné dopravy – a to jak městské, tak i příměstské. Chodci mohli volně přecházet přes provizorní lávku. Znovuotevřením mostu tato dočasná řešení končí. Úpravy zahrnovaly například odstranění mostního svršku až na nosníky, ukotvení nové železobetonové desky a říms, provedení hydroizolace a nové konstrukční vrstvy vozovky.

„Při přípravě i vlastní realizaci rekonstrukce mostu jsme si plně uvědomovali, že s ohledem na současnou i budoucí dopravní situaci ve městě musí být rekonstrukce mostu provedena rychle a v nejvyšší kvalitě. Myslím, že obojí se podařilo,“ uzavírá ředitel Správy silnic MSK Tomáš Böhm, která celý projekt rekonstrukce mostu připravila.

Do výstavby a modernizace silnic II. a III. tříd, které tvoří základ dopravní infrastruktury v regionu, bude letos zainvestováno 1,8 miliardy korun. Plnou 1 miliardu získal Moravskoslezský kraj ze strukturálních fondů Evropské unie, zbytek je financován z krajského a státního rozpočtu.