Motoristé na Třinecku by se měli připravit na další nepříjemnost na hlavním tahu I/11. Na dvou největších křižovatkách v Bystřici, které nyní procházejí modernizací, chce Ředitelství silnic a dálnic opravit i poničenou silnici.
„Rozhodnutí ŘSD o plošné opravě samotné komunikace I/11 v úseku obou křižovatek náš projekt prodlouží. Práce se zahájí od 20. května a budou spočívat v hloubkovém zpevnění podloží komunikace cementovou směsí. Tato oprava však vyžaduje, aby po zapravení cementu do podloží směs čtrnáct dní tuhla. Následně může být položena finální vrstva živice. Řidiči možná budou nadávat, že se na stavbě nic neděje, ale technologické normy bohužel vyžadují čtrnáctidenní lhůtu. Jinak by byla oprava k ničemu," vysvětlil starosta Bystřice Ladislav Olšar.
Jiné řešení nemají
Vzhledem k tomu, že nejvytíženější komunikace o dvou jízdních pruzích v kraji nemá žádnou objízdnou trasu, je nutné v Bystřici počítat až do konce června s dopravními problémy. „Situaci jsme řešili se zhotovitelem, zástupci investora, policií. A dohodli jsme se, že obě křižovatky budou realizovány v jednom čase. Abychom minimalizovali dopravní problémy, bude oprava probíhat tak, že vždy na jedné z křižovatek bude silnice opravována ve dvou třetinách šíře a v této křižovatce se provoz svede do jednoho jízdního pruhu na světla. Druhá křižovatka bude opravována v jedné třetině šíře a zde bude provoz obousměrný bez omezení. Po čtrnácti dnech se situace obrátí. Jiné řešení nešlo vymyslet," upozornil Ladislav Olšar.
Větší problémy budou mít řidiči jedoucí z či do Bystřice, pro ně platí objízdné trasy kolem staré čistírny odpadních vod a kolem motorestu. „Nedá se nic dělat. Silnice I/11 je jediná ‚pupeční' cesta pro naše občany jedoucí do Třince a dál. Navíc je silnice na Třinecku nejvíce zatížena kamionovou dopravou," konstatoval bystřický starosta. „Moc prosím všechny řidiče, aby měli pochopení a trpělivost. Do konce června budeme hotovi."
O možných dopravních problémech obec informovala sdružení, které koordinuje mezinárodní dopravce. „Žádáme je, aby v tomto období použili jiné trasy přepravy. Uvidíme, jestli nás poslechnou," pravil Ladislav Olšar. Dotovaný projekt Bezpečná kapacita I/11 má zvýšit bezpečnost dopravy na dvou křižovatkách, které spojují centrum Bystřice právě s hlavní silnicí. První křižovatka do Bystřice, které se říká „karpentská", bude nově řízena světelnou signalizací a je zde vybudován i světelně řízený přechod pro chodce s přístupovými chodníky. Na druhé křižovatce u čerpací stanice Slovnaft se vybuduje kruhový objezd. Starosta uvedl, že o prodloužení termínu už poskytovatel dotace ví.
Ladislav Olšar připomněl, že chronické dopravní problémy může vyřešit jen nová silnice. „Je veliká naděje, že v roce 2014 by se mohlo skutečně začít stavět," říká.