Bystřici pomalu opouštějí stavbaři, kteří měli na starosti práce na železničním koridoru. U konce je nejen kompletní rekonstrukce železničního svršku, ale i stavba přeložky silnice, která vede bystřickou „myší dírou.“

„Zdálo by se, že Bystřičané mohou být spokojeni, ale spokojen jsem částečně. Práce na železničním svršku, výstavba přeložky silnice a výstavba objektu u výpravní budovy – nádraží, proběhly hladce a kvalitně. Nyní nastává běžný provozní život spojený s dopravou po železnici. A nám vyvstávají problémy,“ řekl starosta Ladislav Olšar. Potíž je v tom, že nádraží s čekárnou je otevřeno pouze od 4.30 do 16.30 hodin, v době, kdy se prodávají v pokladně jízdenky.

„Po uzavření budovy si cestující musejí kupovat jízdenky u průvodčího ve vlaku, ale hlavně – pokud čekají na vlak, stojí venku na nástupišti. V létě to může být příjemné, ale v zimě tomu bude naopak. Požádal jsem ředitele regionální správy majetku Českých drah, aby nám pomohl situaci řešit,“ uvedl starosta.

Míní, že jednou z cest, jak zpřístupnit objekt čekárny pro veřejnost, je pronájem těchto prostor. „Budeme jednat s ČD o tom, že se budeme starat o WC a čistotu v čekárně, na druhé straně očekáváme, že případné nájemné bude symbolické. Dráhy nebudou muset platit za úklid budovy, což jsme schopni zajistit vlastními silami. Hlavně, že lidé budou moci čekat na vlak kryti proti povětrnostním vlivům a budou mít možnost využít WC,“ konstatoval starosta.

Dalším problémem je stav zeleně kolem nádraží. Trávníky, které měly být založeny po dokončení stavebních prací na železnici, jsou podle Olšara ve špatné kvalitě a nikdo je nekosí. „Bylo dohodnuto se zhotovitelem stavby, že provede chemické ošetření trávníků a vyseje nový trávník. To bude součástí převzetí pozemků, které poskytly dráhy zhotovitelské firmě,“ řekl starosta.

Připomněl, že i v Bystřici platí, že vzhled nádraží je důležitý, protože u návštěvníků, kteří přijíždějí vlakem, jde o první kontakt s obcí. „Je-li okolí nádraží nevzhledné, znamená to, že i obec je taková. To Bystřice nechce. Proto byla zpracována urbanistická studie revitalizace ploch kolem nádraží, která počítá s vybudováním krásných ploch před nádražím, rozšířením chodníků a vybavením moderním mobiliářem. Obec se bude pokoušet v budoucnu získat pro tento záměr dotaci,“ naznačil Ladislav Olšar.

Konstatoval, že prvním pokusem o zlepšení vzhledu nádraží bylo vymalování jedné stěny podchodu k nástupištím. Postarali se o to žáci bystřické základní školy. - více ZDE

Přečtěte si také: Z názvu stanice Návsí zmizel po letech Jablunkov