Ke stavbě železničního koridoru se totiž naplno přidají práce na silničním průtahu. Obě akce budou probíhat současně, stavba nové hlavní silnice však dopravu ovlivní mnohem citelněji.

Železnice se vyřeší už letos

„Předpokládáme, že ta situace bude komplikovanější, ale holt to musíme ještě rok vydržet. Bylo mi slíbeno, že budou zachovány dva jízdní pruhy po celou dobu stavby, že kyvadlová doprava nebude. Pruhy budou samozřejmě užší, tedy takové, jaké jsou už nyní v polovině obce. Ale jaký to bude mít ve skutečnosti dopad, to poznáme až v průběhu stavby,“ uvedl starosta Hrádku Robert Borski s tím, že v současné době se kvůli klimatickým podmínkám na staveništi nic neděje.

To se však s příchodem jara změní. V rámci železničního koridoru je jedna kolej hotova, druhá přijde na řadu v momentě, kdy to umožní počasí. Z informací, které má k dispozici, Borski odhaduje, že během roku 2010 bude železnice „vyřešena“.

Kyvadlová doprava jen výjimečně

S dokončením průtahu Ředitelství silnic a dálnic počítá v listopadu 2011. „Tento termín je správný. Zatím nemáme žádné informace, že by měl být ohrožen, přestože musíme respektovat tu stavbu vedlejší, to znamená stavbu železnice,“ řekla ve čtvrtek redakci Irena Krzyžanková z ŘSD Ostrava.

Potvrdila, že řidiči se nemusejí obávat kyvadlové dopravy – s výjimkou krátkodobých opatření, k nimž bude nutné sáhnout. „Ale že by se tam udělala kyvadlová doprava natrvalo, na rok, tak ne, takový záměr není,“ konstatovala Irena Krzyžanková.

Na stavbu za 750 milionů korun budou mít firmy zhruba rok a půl. „Letos už bychom se měli dostat k samotné silnici, dosud jsme hlavně uvolňovali prostor pro možný posun železnice,“ shrnula.

Tématu se bude v úterý 16. února věnovat regionální příloha Frýdecko-místeckého a třineckého deníku.