Poté, co stavbaři dokončili železniční zastávku a podjezd pod tratí v Lyžbicích, se má nyní proměnit tvář vlakového nádraží, které leží na opačném konci města.

„Také třinecké nádraží se brzy změní v moderní přestupní terminál. Město a České dráhy finišují v přípravě na kompletní rekonstrukci, která spočívá v částečné demolici stávající výpravní budovy, vestavění nového zastřešení halového prostoru, modernizaci interiéru vestibulu s navazujícími prostory a v rekonstrukci komerčních prostor," potvrdil Patrik Žondor z kanceláře vedení města.

„Nedílnou součástí projektu bude i revitalizace prostoru před nádražím. Půjde o rekonstrukci zpevněných ploch, vybudování zastávek a točny pro autobusy, parkování taxi, kryté stojany na kola, grafický informační panel s jízdními řády, veřejný prostor s městským mobiliářem a podobně. Jako poslední připojil podpis pod zadávací dokumentaci v pondělí 18. listopadu generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený, a tak již nic nebrání vyhlášení veřejné zakázky," konstatoval včera Patrik Žondor.

Podle dřívějších odhadů by mělo jít o investici za zhruba šedesát milionů korun, v ideálním případě se práce uskuteční v příštím roce.

Město si od akce slibuje nejen to, že cestující budou moci využívat moderní přestupní terminál s veškerým potřebným zázemím. Zároveň očekává, že se zkvalitní logistika městské a příměstské dopravy, tedy návaznost spojů.

Nádraží je z konce padesátých let

Vlakové nádraží v Třinci se stavělo šest let a bylo otevřeno v březnu 1958. Lidé, kteří pravidelně cestují vlakem, se shodují v tom, že už dávno neodpovídá požadavkům na důstojné cestování. Někteří z nich mluví dokonce o ostudě.

O spokojenosti naopak hovoří v Lyžbicích, kde se na novou železniční zastávku pěje chvála. „Zastávka je super. Jezdím odtud do Bystřice, jsem tam za chvíli. S autobusem se to nedá srovnat," říká třeba 25letá Eva Karolina Borska. Její maminka Lydie to vidí naprosto stejně. „Na dojíždění do školy, do zaměstnání je to úplně super," pravila s tím, že když její dcera dojížděla čtyři roky do školy v Českém Těšíně, musela ještě na staré nádraží, což bylo úmorné.

Terminál bez cestujících? Nehrozí

I moderní přestupní terminál ale budou využívat tisíce lidí, a to nejen proto, že ve stanici zastavují rychlíky, což zatím v Lyžbicích není možné. Poloha nádraží je výhodná třeba pro obyvatele Třince-Starého Města a pro lidi, kteří dojíždějí za prací do železáren.

Projekt přitom klade důraz i na bezproblémový přestup mezi jednotlivými druhy dopravy.

Čtěte také o tom, jak plánovaná rekonstrukce vlakového nádraží v Havířově narazila na odpor: Dopravní terminál v Havířově