U stavby Nebory–Oldřichovice se stejný krok očekává během několika dnů až týdnů. „Momentálně tady jsou dvě žádosti,“ potvrdila ve středu redakci Věra Pindurová, vedoucí odboru stavebního řádu a územního plánování.

Vyjádření CHKO Beskydy zatím v podkladech chybí

V podkladech ovšem zatím nejsou stanoviska CHKO Beskydy, krajského úřadu a třineckého odboru životního prostředí. „Vím, že se o tom velice intenzivně jedná, do konce dubna by mělo být doloženo vše, co je k té žádosti třeba,“ poznamenala Věra Pindurová.

Na trase je zhruba sedm set majitelů nemovitostí – a bezmála dvě stě z nich s prodejem nesouhlasí. V případě vydání územního rozhodnutí se proto předpokládají odvolání, a to nejen ze strany vlastníků, ale i ekologů či různých občanských sdružení.

Zastánci stavby si přesto myslí, že pravomocné rozhodnutí, které je nutné k zahájení výkupů, půjde získat do letošního podzimu. „U takto složitých staveb, kde jsou stovky účastníků a různí aktivisté, se to ale skutečně nedá odhadnout,“ upozornil Jiří Koch, ředitel ostravské firmy Inkos, která územní rozhodnutí pro Ředitelství silnic a dálnic zajišťuje. - přečtěte si také: Začnou letos výkupy pozemků? ŘSD to předpokládá

V minulosti se již několikrát pokusil odhadnout termíny, v nichž bude možné povolení získat, příprava se ale vždy zdržela kvůli tomu, že bylo potřeba něco „doplnit nebo přeměřit“. V úseku Nebory-Oldřichovice nyní nastal problém s biologickým hodnocením, při němž několik lidí „ve dne v noci“ mapovalo zvěř a rostliny na trase budoucí silnice. „To jeden člověk nezvládne. Trošku se to zdrželo, do konce příštího týdne by ale žádost měla být podaná,“ prohlásil ve středu Koch.

Peníze na výkupy snad budou

Na výkupy je dosud vyčleněna jen část předpokládaných nákladů, podle třinecké starostky Věry Palkovské je ale ve hře příslib, že na podzim už problémy s penězi nebudou.

O miliardách korun na samotnou výstavbu nových silničních tahů I/11 (I/68), které mají odvrátit kolaps dopravy mezi Třincem a hranicí se Slovenskem, se v době, kdy chybějí peníze i na rozestavěné silnice, ještě nejedná. Optimisté nicméně tvrdí, že stavět se začne už na konci roku 2010, případně v prvních měsících roku 2011. - přečtěte si také: Dálnici D47 i silnici na Slovensko je třeba dokončit co nejdříve

Časté střídání ministrů dopravy na přípravu akce vliv nemají, není ale jasné, zda se situace kolem předčasných voleb nepromítne do rozhodování o financování staveb.

Kam dál?

Na hlavním tahu před Třincem se opravuje most

Reakce na petici je na světě, podle Bolka je ale dopis nekonkrétní

Postavte silnice včas, vyzve vládu petice