O konkrétních způsobech, které pomohou alespoň částečně omezit hustou kamionovou dopravu, se diskutuje od srpna. Jako velmi reálná se jeví možnost vážení vozidel v Mostech u Jablunkova. Váha je zde ve výborném stavu. Podle starosty Milana Procházky může být zprovozněna prakticky okamžitě, musí se však znovu certifikovat.

Více k tématu si přečtěte v souvisejících článcích

Procházka míní, že vážení kamionů může přinést i několik nových pracovních míst. Vážení bude v kompetenci obce, počítá se s tím, že kontrolou by prošly desítky kamionů denně. Situace v Chotěbuzi je složitější a její řešení by si vyžádalo několik milionů korun.

Chystají se však další schůzky, a to jak mezi zástupci policie a celní správy k počtu kontrol a střídání služeb při vážení, tak i mezi ministerstvem dopravy a Ředitelstvím silnic a dálnic.

Petr Gawlas, člen pracovní skupiny, kterou před časem zřídil ministr dopravy Vít Bárta, je optimistou. Tvrdí, že podle všech dostupných informací by se mohlo s vážením kamionů začít v řádu týdnů. Gawlas byl i na ostravské schůzce, na které odborníci z několika institucí řešili konkrétní postup na stávající silnici I/11.

Návrh instalovat váhy na bývalých hraničních přechodech je logický. Zkušenosti totiž svědčí o tom, že poměrně velká část kamionů nemá na silnici co dělat. „V srpnu probíhalo vážení na mobilní váze a výsledky hovoří jasně – osm procent kamionů bylo přetížených, a to jak v nápravě, tak v celém nákladu,“ naznačil Gawlas.