Autobusy ve městě a blízkém okolí provozuje soukromá společnost ČSAD Frýdek-Místek. Zakázka na provoz MHD po dobu deseti let má hodnotu přibližně 1,1 miliardy korun. Většina cestujících využívá tarif MHD zdarma, díky čemuž jezdí autobusem bezplatně.

„Chtěli jsme, aby tuto strategickou službu mělo pod kontrolou město,“ podotkl při jednání zastupitelů náměstek primátora Karel Deutscher z ČSSD. Podle sociálních demokratů jde o promarněnou šanci.

Město založilo dopravní podnik v minulém volebním období. Zaměstnával tři lidi, kteří pracovali na možném převzetí MHD, nakonec ale zastupitelé firmu utlumili. Kvůli dopravnímu podniku se rozhádala i tehdejší magistrátní koalice.

Podle Jiřího Kajzara z opozičního hnutí Naše město F-M, které do loňských voleb bylo v koalici, se měl dopravní podnik zrušit daleko dřív. Nesplnil prý podmínky a očekávání. „Celý dopravní podnik je fiasko, dal se zastavit ještě v době, kdy neměl takové náklady. Přišli jsme v rozpočtu o pět milionů korun,“ řekl při jednání zastupitelů.

Dopravní podnik nabídl loni v květnu zastupitelům dvanáct variant provozování MHD, byť nakonec žádná z nich neuspěla. Jednotlivé nabídky se lišily rozsahem dopravní obslužnosti i různými typy autobusů, které by MHD zajišťovaly. Zopakoval se tak neúspěšný pokus z konce roku 2017. Zastupitelé se ale posléze nevyslovili ani pro zrušení dopravního podniku, a tak rozhodnutí nechali na nové zastupitelstvo.

„Nevidíme u ostatních stran žádnou podporu pro dopravní podnik,“ zdůvodnil náměstek Deutscher, proč zastupitelé o zrušení rozhodovali. Město podle něj podniká kroky, aby proběhla řádná veřejná soutěž na provozovatele MHD. Vypsalo už také zakázku na zpracování projektové dokumentace, která řeší výstavbu zázemí pro dopravce zajišťujícího MHD ve městě.