„Stalo se to před třetí hodinou ráno, kdy popadaly stromy na trať tak nešťastně, že ji zablokovaly a poničily trolejové vedení. Před šestou hodinou ráno se podařilo zprovoznit jednu kolej s tím, že zničená trolej je stále nad ní, takže jezdíme v dieselové trakci v úseku Jistebník-Studénka,“ uvedl v neděli dopoledne mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Podle něj to znamená, že když přijede elektrický vlak do Studénky nebo Jistebníku, železničáři před něj připojí dieselovou lokomotivu, která soupravu „protáhne“ poškozeným úsekem bez elektrického vedení. V další stanici vlak odpojí a elektrická souprava jede dál sama.

To se týká i spojů SC Pendolino. Původně měli železničáři začít jezdit začít jezdit elektricky po jedné koleji po poledni. To se však nestalo. „Elektricky by se mělo začít jezdit mezi sedmnáctou a osmnáctou hodinou. U druhé koleje udělali podrobnější prohlídku a zjistili, že jsou tam pokroucené i některé stožáry, takže se tam bude pracovat celou noc až do rána,“ dodal mluvčí Českých drah.

Mnoho spojů podle něj nabralo zpoždění, jako například noční vlaky z Krakova nebo z Košic. Některé z nich měly dokonce zpoždění přes dvě stě minut. I dopoledne měly některé vlaky zpoždění až 160 minut. Přetahovat elektrické soupravy přes poškozený úsek mezi Jistebníkem a Studénkou pomáhají čtyři naftové lokomotivy. Na místě pracují desítky lidí.

První Pendolino projelo z Ostravy ráno pouze s dvanáctiminutovým zpožděním. Hůře dopadly jiné spoje, jako například rychlík mezi Košicemi a Prahou, který měl 210 minut zpoždění nebo spoj z Krakova do Prahy, jenž nabral až dvěstěosmdesá­timinutové zpoždění.