O výsledku 16. ročníku soutěže rozhodla osmdesátka odborných návštěvníků veletrhu, a to výběrem ze 135 přihlášených pohlednic. Prvních sto jich bylo zařazeno do putovní výstavy s názvem Turistické pohlednice České republiky 2013.

„Cílem soutěže je připomenout význam pohlednice jako fenoménu turistiky. Pohlednice nekončí v koši tak jako jiné propagační materiály, ale trvale hlásají ,tady je to hezké, sem přijeďte´. Proto je důležité, aby neupadly v zapomnění, což jim při současných cenách poštovného hrozí," vyjádřil se organizátor soutěže Marcel Goetz z jihočeského sdružení Pohádkové království. Podle jeho zkušeností se tak stávají sběratelskými předměty a jejich prodejnost výrazně roste.

„Pohlednice se skládá z fotografií, které jsme nasbírali v terénu. Byla dělaná cíleně ten, kdo si ji koupí a pošle svým známým, těm by dále měla být motivací k nám za něčím přijet," řekla Monika Konvičná, ředitelka BIC centrály v Místku. „Je atraktivní tím, že má výřez České republiky, sděluje, že patříme do turistické destinace Beskydy a prezentuje atraktivity Frýdku-Místku," doplnila.

Pohled padl do oka Anně Liškové. „Mariánský kostel, zámek a náměstí. Tak to je krásné! Víte co, já si ho koupím. Poslala bych jej do Ameriky. Mám tam dceru, vnuka a těm pohledy posílám velice často," reagovala důchodkyně na dotaz, co úspěchu BIC říká.

„Já pohlednice nekupuji, neposílám ani v rámci České republiky ani ze zahraničí. Mohou za to SMS zprávy přání, pozdravy zasílám z mobilu," vysvětlil šedesátiletý muž.

„My, pracující důchodci, šetříme tak, abychom po sobě něco zanechali. To si vemte, deset korun stojí známka na pohled ten stojí nevím kolik, neboť ho nekupuji, a SMS stojí korunu. Na Vánoce běžně odesílám až dvacet přání, pohledy by mě stály pěkně draho. Takoví jsme šetřílci. Pravda je, že počítače i mobily kulturu hodně poznamenaly," shrnul Místečan.

Vítěznou pohlednici lze zakoupit na pobočkách Beskydského informačního centra ve Frýdku, Místku a Frýdlantu nad Ostravicí.