V Bystřici se 2. dubna uskutečnilo měření průjezdnosti křižovatky I/11 – Karpentská. Akce souvisela s peticí, kterou místní lidé předali vedení obce. Požadují v ní zahájení jednání o výstavbě kruhového objezdu.

Pracovníci bystřických komunálních služeb sčítali vozidla ve dvou časových úsecích.

V době od 5.00 do 7.00 ráno vyjelo z Bystřice 812 vozidel, od Jablunkova do Třince po silnici I/11 jelo 1585 vozidel.

V době mezi 13.00 a 15.00 vyjelo z Bystřice 468 aut, do Bystřice odbočovalo 463 vozů. Z Třince do Jablunkova pak za stejnou dobu jelo 2 427 vozidel, z toho 447 nákladních vozů.

„Toto měření dokazuje vytíženost křižovatky směr Bystřice a problém s odbočením do obce, což by mohlo být důvodným argumentem pro prosazení výstavby kruhového objezdu,“ řekl bystřický starosta Ladislav Olšar. Obec již dříve vyjádřila petici podporu. „Výsledky měření budou předány jako podklad projektantovi pro zpracování investičního záměru, tedy jednoduchého projektu a hrubého rozpočtu,“ uvedl Olšar.

V nebezpečném a frekventovaném místě se kříží silnice I/11 a komunikace, které vedou do Bystřice a na Karpentnou.

Obyvatelé Karpentské předali petici 15. března. Upozornili na to, že za posledních 15 let na uvedené křižovatce při nehodách zahynulo 22 osob, i na katastrofální nárůst dopravy na hlavním tahu, což riziko nehod ještě zvyšuje. Další nárůst se očekává po rozjezdu automobilky Hyundai.

První jednání k problému se konalo už 21. března - sešli se na něm autoři petice, zástupci správy a údržby silnic, zástupci odboru dopravy Moravskoslezského kraje, představitelé krajské dopravní policie a dopravní projektant.

"Nyní nastane boj s Ředitelstvím silnic a dálnic, aby záměr podpořilo, a boj o zajištění financování ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Věřme, že do doby, než se vyřeší bezpečnost provozu na uvedené křižovatce, nepřibudou další kříže, které by znamenaly vyhaslé lidské životy," míní Olšar. Výstavbu kruhového objezdu podle něj podporují také poslanec Petr Rafaj a senátor Igor Petrov.