Most bude sloužit jen pěším a cyklistům. Mezi dvěma blízkými mosty staví most třetí proto, aby spojil dvě páteřní cyklistické trasy podél obou břehů řeky. Kromě toho nabídne také kratší a příjemnější cestu mezi starým a novým autobusovým nádražím.

„Lávka je součástí investiční akce, která řeší napojení nového autobusového nádraží a nádraží Českých drah na systém cyklostezek,“ vysvětlila mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu Jana Matějíková. Dodala, že od této nové lávky město posléze ještě dostaví úsek cyklostezky k bývalému houpacímu mostu, po kterém kvůli bezpečnosti cyklisté nemohou přejíždět, ale musejí chodit vedle kola.

Názory lidí na výstavbu tohoto nového mostu se různí. „Je krize, všude se šetří, ale na to, aby se zcela nesmyslně stavěl nový most jen pár desítek metrů vedle starého mostu, na to peníze jsou. Připadá mi to přitažené za vlasy a napadá mě spousta nepěkných věcí, které za takovým rozhazováním mohou být,“ krčila rameny Miroslava Pavlosková z Frýdku-Místku. „Mi se líbí, že tu vzniká nový most. Ráno chodím z Místku na autobusové stanoviště pěšky, často spěchám a každý ušetřený metr je k dobru. Díky novému mostu ušetřím kus cesty,“ pochvaloval si Ondřej Novotný z Frýdku-Místku.

„Nová lávka přes Ostravici o délce sto metrů a šířce tři metry bude tvořena dvěma železobetonovými opěrami a dvěma pilíři. Samozřejmě bude také osvětlená,“ popsala mluvčí. Náklady na její vybudování dosáhnou zhruba 10 milionů korun, přičemž celkové náklady včetně napojení obou nádraží na systém cyklostezek dosáhnou 15 milionů korun. „Šest milionů korun z této sumy bude hrazeno ze státní dotace,“ doplnila mluvčí. Lávka by měla být dokončena už během letošního listopadu.