V rámci první etapy výstavby obchvatu vznikne nová, 7,2 kilometru dlouhá čtyřproudová silnice mezi Rychalticemi a Místkem. „Prvních 2,5 kilometru úseku v Rychalticích povede po stávající trase současné silnice I/48, která se však dočká celkové rekonstrukce a rozšíření na čtyři pruhy. Zbývající část silnice povede v úplně nové trase,“ vysvětlil stavbyvedoucí společnosti Skanska DS, která stavbu povede, Jiří Kučera. Dodal, že stávající silnice I/48, která slouží jednak jako „spojnice sever – jih“ a jednak jako páteřní spádová komunikace v rámci regionu, už není schopna pojmout stále narůstající dopravu. Její rozšíření však z technických i finančních důvodů nepřipadá v úvahu.

„Městem v současné době projede okolo čtyřiceti tisíc vozidel denně, přičemž jde z velké části o kamiony. Po výstavbě obchvatu by na něj mělo být svedeno nejméně 25 tisíc automobilů denně, čímž se samozřejmě městu velmi uleví,“ vysvětlil náměstek primátorky Michal Pobucký (ČSSD). „Zahájená první etapa výstavby je jen začátkem. Není to ještě samotný obchvat města, ale jeho první fáze, bez níž by však obchvat vzniknout nemohl. Doufejme, že se posléze podaří získat peníze a co nejdříve začít stavět i další úseky,“ dodal.

„Celá silnice I/48 je vedena jako nehodový úsek, zejména pak průtah Frýdkem-Místkem. Je to velký problém i v souvislosti se stále houstnoucím provozem. Tato silnice je navíc nebezpečná i proto, že není rozdělena středním dělícím pásem. Proto tu častěji dochází k čelním střetům, které patří k nejnebezpeč­nějším. Nový obchvat by měl situaci výrazně zlepšit,“ zhodnotil šéf frýdecko-místecké dopravní policie Jiří Zlý.

„V rámci první etapy výstavby obchvatu města nyní vznikne čtyřproudová, 7,2 kilometru dlouhá silnice s patnácti mosty a 160 metrů dlouhým tunelem v Lysůvkách. Kolem nové silnice vyroste také 2,5 kilometru protihlukových zdí a provázet ji bude dalších 7,5 kilometru obslužných komunikací včetně různých napojení na okolní pozemky,“ popsal stavbu ředitel ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic, které silnici staví, Lubomír Hýbl. Tento první úsek bude stát 2,748 miliardy korun bez DPH a dokončen by měl být v roce 2012.

Přečtěte si také: Stavba obchvatu čelí dalším komplikacím