„Hrůza a děs! A za toto platíme dálniční poplatek," rozčilovala se včera Alena Stančíková. „Vedlejší cesty jsou v daleko lepším stavu. Postaví značku a myslí si, že je to vyřešené, že jsou z obliga. Chápu, že v tuto dobu bývá výtluků nejvíc, ale kdyby je alespoň zasypali, když už nic jiného. Člověk si myslí, že je to dálnice, jede v noci a nechá v silnici kolo. Nejhorší je pravá strana cesty z Místku do Ostravy, kde musím kličkovat jako zajíc," popsala řidička.
„Naší povinností je, abychom na poškozený úsek umístili značky, a teprve pokud máme objednávku od Ředitelství silnic a dálnic Ostrava, tak pochopitelně vyrazíme výtluky opravit," řekl Radomír Vlk, vedoucí frýdecko-místeckého střediska Správy silnic Moravskoslezského kraje.
„Pokud počasí dovolí, vyjíždíme na silnice druhé a třetí třídy, které vyspravujeme studenou obalovanou směsí. Snažíme se to dělat tak, aby to přes zimní sezonu vydrželo. Skutečnost je však taková, že výtluků je opravdu hodně," konstatoval vedoucí.
O nic lepší není ani situace u Víceúčelové sportovní haly, kde kvůli výtlukům došlo už k několika nehodám. Stačilo, aby jeden z řidičů před dírou přibrzdil a druhý nepozorný za ním jedoucí mu už „čechral zadek". „U haly ty díry jsou pěkně dlouho. Dnes, když jsem jel, byl provoz sveden do jednoho pruhu. Je tam padesátka, ale ani takovou rychlostí se nedá jet, protože hrozí vymlácení tlumičů nebo kola," popsal starší řidič, který denně dojíždí do Místku z Třince.
Mnohem lépe jsou na tom komunikace, o které se stará město.
„Vzhledem k oteplení bylo možno začít s prozatímními opravami výtluků od pátku 1.února. Zatím se opravují ty největší, hlavně na autobusových trasách." informoval Jaromír Kohut, ředitel frýdecko-technických služeb (TS).
Opravy v současné době probíhají v ulicích E. Krásnohorské, Míru, Nádražní, Politických obětí, 28. října a Frýdlantské, pracuje se také na kruhovém objezdu u Kostíkova náměstí, v Lískovci směrem k Sedlištím a také v Rubikově křižovatce.
„Vzniklé výtluky jsou provizorně opravovány asfaltovou směsí za studena. Výhodou této technologie je, že se může používat i při nižších teplotách. Běžné opravy výtluků budou prováděny asi od 18. března," dodal Jaromír Kohut s tím, že na konci února a začátkem března zaměstnanci TS provedou zmapování stavu místních vozovek a následně bude sestaven harmonogram oprav.