„Původně byly některé úseky budovány jako dělená cyklostezka s tím, že pro každou skupinu uživatelů byla vyčleněna jinak barevná polovina chodníku. To už neplatí. Toto rozdělení nebylo šťastné a vedlo k problémům při řešení přestupků a kolizí,“ přiznal náměstek primátora pro dopravu Leonard Varga. Dnes je uvedená cyklotrasa společná pro chodce i cyklisty.

Místa s barevně odlišenou dlažbou ale zůstanou – výměna by byla příliš drahá. „Abychom zdůraznili skutečnost, že i takovéto části jsou pro cyklisty i chodce, doplníme je piktogramy se šipkmi ve směru jízdy či chůze a symboly chodce a cyklisty. A to ještě tento měsíc,“ slíbil náměstek primátora Leonard Varga.

Frýdeckomístecké cyklookruhy měří dohromady více než šedesát kilometrů. Přímo ve městě je podle mluvčí magistrátu Jany Musálkové Jeckelové asi dvacet kilometrů cyklostezek, přičemž nejvytíženější je ta s číslem 59 od severu z Ostravy a od jihu z Beskyd. Vede kolem řeky Ostravice a zatím končí u policejních kasáren v Místku. Kraj už přispěl na její dobudování a hlavně pokračování přes obec Baška, která je dodnes „bílým místem“ na mapě cyklostezek.

Provoz na stezkách pro cyklisty omezuje stavba obchvatu Frýdku-Místku. „Doporučujeme v těchto místech velkou opatrnost. Po dokončení stavby plánujeme dva okruhy přeznačit podle nově vedených cest,“ informovala Monika Konvičná, ředitelka městského turistického informačního centra. Konkrétně se to týká Místeckého a Skalického okruhu. Frýdecký a Chlebovický už lepší značení má.

Od loňského roku funguje nová přeložka na části cyklostezky Palkovická – Olešná. „Další úsek, z Olešné do Palkovic, je připraven k realizaci. Ve fázi studie je pak cyklostezka Riviéra,“ uzavřela mluvčí magistrátu Musálková Jeckelová.