Nejde o malé peníze, letos poputuje z městské kasy na provoz MHD přes 71 milionů korun. Souhlas se založením dopravního podniku ale musejí dát zastupitelé.

O vlastní společnosti, která by provozovala městskou hromadnou dopravu, začalo město uvažovat už v roce 2008, kdy odborníci zpracovali posudek. Pak vznikla ještě pracovní skupina, plány však šly k ledu. Ne ale na dlouho, nová pracovní skupina začátkem roku 2014 doporučila zastupitelům založit městský dopravní podnik. Za předpokladu, že půjde o co možná nejekologičtější dopravu a podnik bude mít malý řídící aparát.

PŘEMĚNÍ SE SOUČASNÉ AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ?

V rozsáhlé analýze, kterou si za zhruba milion korun nechali nedávno zpracovat zastupitelé, se mluvilo i o adaptaci stávajícího autobusového nádraží na vozovnu autobusů. Funkce autobusového terminálu by byla přesunuta primárně před železniční stanici ve Frýdku, sekundárně pak do prostoru bývalého autobusového nádraží při ulici Politických obětí v Místku. „V nejbližší době bude zadána studie přestavby autobusového stanoviště, takže s přestavbou se nadále počítá," potvrdila mluvčí magistrátu Jana Matějíková.

Vedení města už dříve uvedlo, že vlastní podnik umožňuje přímé řízení a lepší možnosti ovlivňovat službu ku prospěchu obyvatel. Například opoziční hnutí ANO se ale obávalo o hospodárnost celého projektu.

Debaty by měly vyvrcholit při jednání zastupitelů, které se uskuteční v úterý odpoledne. V navrženém programu nechybí bod týkající se založení dopravního podniku.

Důležitou roli hraje fakt, že Moravskoslezský kraj souhlasí s provozováním městské hromadné dopravy mimo území města i po roce 2018. „Máme souhlas na současný rozsah dopravní obslužnosti bez časového omezení," konstatovala mluvčí frýdecko-místeckého magistrátu. Město by potřebovalo pro přestavbu stanoviště získat i část pozemků Českých drah. „Prozatím jsme neobdrželi žádné vyjádření v této věci, nicméně České dráhy neavizovaly, že by odkup nebyl možný," doplnila Jana Matějíková.