V průběhu víkendu došlo k výraznému tání, proto byla nasazena mechanizace na shrnování tajícího sněhu. Veškerá technika je i nadále nonstop v pohotovosti a dodavatelská firma reaguje podle magistrátu i nad rámec svých povinností na připomínky a podněty občanů.

„Na dispečink nám přišlo o víkendu spoustu stížností, ale většinou se týkaly komunikací, které nejsou ve vlastnictví města nebo se podle schváleného plánu zimní údržby neudržují. Přesto jsme se snažili lidem vyjít v rámci možností vstříc a ošetřili jsme některá místa, která nejsou v plánu zimní údržby zahrnuta, aby byla zajištěna aspoň základní dostupnost,“ uvedl ředitel společnosti Petr Vykrut.

Často neoprávněně se lidé rozhořčují na město především v případě plužení silnic, které nemá město ve svém vlastnictví.

„Týká se to především hlavních tahů na Oldřichovice a Tyru a Guty, které jsou v majetku Moravskoslezského kraje a udržuje je Správa silnic Moravskoslezského kraje. Kontakt na její dispečink je 558 352 257 nebo 603 953 223. Podobná situace nastala v případě Borku, kde jsou komunikace v majetku soukromého vlastníka, který je musí udržovat," upřesnila mluvčí magistrátu Šárka Szlaurová.

Primátorka Třince Věra Palkovská poprosila obyvatele o shovívavost a trpělivost.

„Cílem a smyslem zimní údržby je zmírnění následků zimy. Ani v minulosti ani teď není možné, aby bylo všechno všude a hned dokonale odklizeno. Při současném množství sněhu jde především o to, aby byly komunikace sjízdné a průjezdné,“ dodala primátorka.

V případě opakovaného sněžení jsou přednostně v souladu s plánem zimní údržby opakovaně udržovány nejvytíženější komunikace ve městě, tedy důležité dopravní tepny, kudy jezdí linky MHD, a frekventované chodníky. Na údržbu vedlejších a slepých cest, parkovišť a méně využívaných chodníků má firma v souladu s plánem zimní údržby lhůtu k ošetření 48 hodin po ukončení spadu sněhu.

Ledová kalamita ve Frýdku-Místku a okolí