„Když jsem při placení projevil nesouhlas s cenou, byl jsem pokladní razantně odmítnut s tím, že jsem se musel špatně podívat, že jsem cenu přehlédnul. Prostě, že jsem musel udělat chybu já a ne oni," líčil přibližně šedesátiletý muž. „Po zaplacení jsem znovu vstoupil do prodejny, sundal jsem regálovou cenovku a předložil ji paní pokladní k nahlédnutí s tím, že neměla pravdu, že chybu udělala ona, respektive prodávající, a to je firma," dodal muž.

Požadoval vrácení rozdílu, tedy osmi korun, ale podle svých slov se se zlou potázal. Proto oslovil Českou obchodní inspekci (ČOI), která mu dala za pravdu a s firmou, která předražila smeták, zahájila správní řízení.

ČOI muži v polovině května sdělila, že jednatel společnosti přislíbil, že osmikorunový rozdíl zašle na bankovní účet stěžovatele. To se ale do včerejška nestalo. „Zatím nic neposlali. Čekám na osm korun," sdělil včera redakci muž z Václavovic. Podle něj je z dopisu ČOI zřejmé, že za nesprávné účtování dostane firma pokutu. Naznačil, že by přivítal, kdyby mu prodejce uhradil i náklady, které jsou se stížností spojeny. Konkrétně jde o poštovné, kopie a obálku. Za postupem firmy vidí „šlendrián". Podle něj v podobných situacích často platí, že spotřebitel je poražen a prodávající je vítěz, a to i v hypermarketech. „Oni nejsou schopni ty cenovky aktuálně měnit, a v případě, že zákazník si tu cenu pamatuje a u pokladny se brání, tak ho pokladní ještě osočí, že se musel splést. To je všude v marketech, zejména tam, kde prodávají věci se slevou," míní muž z Václavovic s tím, že ve slevách se mu to stává taky. Naznačil, že nešlo o jeho první stížnost v roli spotřebitele. „Už jsem se bránil," pousmál se.