Jedna z potíží však tkví v tom, že ještě nebylo ukončeno výběrové řízení, což redakci na konci minulého týdne potvrdila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová. „Pokud vše půjde bez komplikací, tak zahájíme práce na přelomu dubna a května letošního roku,“ konstatovala mluvčí ŘSD.

Majetkoprávní příprava stavby je dokončena, stavět se bude ve dvou etapách. S první etapou vznikne zároveň připojení stávající D56 na novou D48, což bylo i součástí výběrového řízení na zhotovitele první etapy. „Druhá etapa bude navazovat později,“ doplnila Nina Ledvinová.

Obchvat má platné stavební povolení na většinu trasy. Na obě stavby obdrželo ŘSD, které má výstavbu obchvatu na starosti, osm nabídek. Předpokládaná hodnota zakázky na první etapu, která zahrnuje výstavbu zhruba poloviny obchvatu a také připojení D56 na D48, je téměř 2,9 miliardy korun bez DPH, druhá etapa měla vyjít na zhruba 1,7 miliardy. Firmy ale v tendru stlačily nabídkovou cenu za obchvat Frýdku-Místku až o desítky procent, a to na obě etapy.

Hodnotící komise, které jmenovala vláda, měly nabídky posoudit a nejvýhodnější doporučit k výběru.

„V rámci výběrového řízení byly podány námitky k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Proti všem vydaným stavebním povolením podává rozklady ekologické sdružení Děti Země, což zahájení stavby neustále oddaluje. Děti Země žádají, aby stavební povolení bylo zrušeno a věc byla vrácena k novému projednání a rozhodnutí,“ uvedlo na začátku února ŘSD.