Klienti pobočky České pošty, která sídlí na Antonínově náměstí ve Frýdku-Místku, si zpočátku na papírkové odbavování vůbec nemohli zvyknout.
Po příchodu si musí zákazník takzvaně namačkat, o jakou službu má zájem. Následně mu vyjede lístek s pořadovým číslem. Když na něj přijde řada, shodné číslo se objeví i na digitální tabuli, které jsou umístěny nad jednotlivými přepážkami. Během testu deníku, který proběhl ve stejný den a čas, jsme proto chtěli zjistit, jak rychle pošta vlastně pracuje.

Rozhodli jsme se poslat doporučený dopis. Od příchodu do budovy až po odeslání jsme zároveň měřili čas. Nakonec po dvou minutách a pětapadesáti vteřinách se nám celou záležitost podařilo vyřídit. S ještě rychlejší službou jsme se setkali při odesílaní složenky, takže přibližně po dalších dvou minutách jsme mohli poštu opustit.

Před vchodem jsme pak ještě vyzpovídali několik lidí, kterých jsme se zeptali, jak jsou se službami spokojeni. „Proti službám této pošty nemám téměř žádné připomínky. Poměrně rychle si tu všechno vyřídím. Největší fronty se zde tvoří v době důchodů, což je na druhou stranu všude. Prostě se s tím musí dopředu počítat. Jsem rád, že si tu můžu podat i sportku. Další třeba využívají k výběru peněz bankomat. Přes ně se přece už dá dokonce i dobít kredit do mobilního telefonu,“ zamyslel se dvaašedesátiletý Bohuslav Ramich z Frýdku-Místku.

Další žena, kterou jsme oslovili zrovna ve chvíli, kdy do poštovní schránky vhazovala dopis, se vyjádřila k již zmiňovanému odbavovacímu systému. „Už jsem si na něj zvykla. Domnívám se, že po počátečních zmatcích, kdy na něj lidé spíše nadávali, nyní poznali, že čekání urychlil. Je přece lepší, že se služby rozdělily,“ zamyslela se starší žena, která nechtěla být jmenována. K obdobnému principu přistoupila například nedávno i pobočka České spořitelny ve Frýdku–Místku.

Vůbec první krok, který musí člověk po příchodu udělat, je přes počítač zadat, co konkrétně bude od zaměstnanců peněžního ústavu potřebovat vyřídit.