„Měl jsem právě namířeno k regálu s jogurty, když v tom jsem spatřil na vlastní oči něco, co mi doslova vyrazilo dech. Pod paletou s krmivem pro psy a kočky jsme uviděl vykukovat velkého potkana. Když jsem se podíval o něco výše, druhý právě seděl na baleních s krmivem a koukal na mě. Oba měli na délku dobrých pětadvacet centimetrů,“ rozčiloval se sedmapadesátiletý Josef Novotný z Frýdku-Místku s tím, že ihned po tomto šokujícím zjištění šel vše oznámit zdejším zaměstnancům.

„Nejdříve jsem to řekl pokladní, jenže ta si snad myslela, že si vymýšlím. Nechtěla mi věřit. Proto jsem se přesunul k informacím, kde jsem celou událost s potkany popsal. Zde jsem zažil druhý šok, protože mi zdejší pracovnice stroze a s ledovým klidem oznámila, že o tom už vědí,“ podivoval se zákazník Josef Novotný, jemuž tato odpověď stačila k tomu, aby učinil definitivní rozhodnutí.

„Do frýdecko-místeckého Kauflandu mě už opravdu nikdo nikdy nedostane. Každý rozumně uvažující člověk přece ví, jaké nemoci přenášejí. Když si představíte, že ti potkani, kterých tu může být samozřejmě více, se procházejí po zboží, které si potom nicnetušící zákazníci berou do rukou a odnášejí domů, tak se každému musí udělat špatně,“ zamyslel se Novotný.

Podle něj je tyto hlodavce problém vyhubit. „Množí se doslova geometrickou řadou, protože mají mladé až třikrát do roka. Uvažoval jsem i nad tím, jak se do prodejny mohli dostat. Domnívám se, že je sem například nevědomky mohli přivézt s paletami brambor nebo se zeleninou. Každopádně po zavření obchodu tu musí být pěkně živo,“ přemýšlel Novotný.

Redakce zaslala do sídla společnosti Kaufland v Praze email s popsanou stížností, protože chtěla vědět, jak tuto nepříjemnou záležitost budou před blížícími se vánočními svátky řešit. Zároveň se chtěla dovědět, jestli se už v minulosti s podobným problémem potýkali třeba v jiné prodejně v České republiky.

Tiskový mluvčí společnosti Kaufland pro Českou republiku Michael Šperl redakci odepsal, že tento případ neprodleně prověřili. „Výsledek tohoto šetření je takový, že popsanou stížnost nemůžeme potvrdit. Naše společnost provádí systematicky a pravidelně deratizace na prodejně. Proto jsme přesvědčeni, že k tomu, co zákazník uvedl, dojít nemohlo. Je pro nás naprostou samozřejmostí, že se staráme o dodržování maximální hygieny a bezzávadnosti zboží, obzvláště potravin, které svým zákazníkům nabízíme. Naše společnost má celou řadu systematických opatření, která tuto filozofii každý den zajišťují,“ vyjádřil se mluvčí společnosti Kaufland Michael Šperl.