Porota ocenila využití moderních webových technologií, dokonalé technické zpracování a přínos pro propagaci města. Tuzemské školy měly v průběhu května možnost přihlásit projekty svých studentů zpracované za pomocí počítačů a další techniky do soutěže.

Odměna pro žáky i školu

Vítězným projektem se stal 3D model města Třince, na kterém žáci Základní školy Dany a Emila Zátopkových pracují již déle než rok. Za tu dobu se podařilo vymodelovat přes 200 budov.

Projekt je přínosný i pro veřejnost, protože model města si může kdokoli prohlédnout pomocí programu Google Earth. Vítězná škola získává hlavní cenu v soutěži – licenci na řešení Správce učebny.

„Cílem květnové soutěže bylo ocenit kvalitní a zajímavé projekty, které na českých školách vznikají, a motivovat studenty do další práce. Právě proto jsme deset nejlepších žákovských prací ocenili poukázkami na nákup v hodnotě tisíc korun, ty obdrží přímo studenti,“ sdělil Martin Hanzal, výkonný ředitel společnosti, která soutěž organizovala.

„Vítězná škola potom obdrží naše moderní řešení Správce učebny, které jsme vyvinuli přesně v souladu s požadavky učitelů a správců školní IT infrastruktury. Umožňuje snadný monitoring školních počítačů a správu přístupů na internet,“ doplnil Hanzal.

IT vybavení škol nemusí sloužit jen výuce

Mezi další oceněné školní projekty patří počítačová hra Chase, kterou vytvořili studenti Střední školy průmyslové a umělecké v Opavě. Na třetím místě se umístil projekt s názvem Vedem Přírodní školy v Praze-Letňanech, jenž mapuje historii stejnojmenného časopisu, který vycházel v letech v 1942 až 1944 v terezínském ghettu.

„Jsme překvapeni vysokou úrovní projektů, které nám školy do soutěže zaslaly. Je vidět, že IT vybavení na školách již dávno neslouží jen výuce informatiky, ale pomáhá žákům rozvíjet znalosti také ve společenských a přírodních vědách,“ uvedla k soutěžním projektům Klára Navrátilová, která má v pořádající firmě na starosti marketingové kampaně pro školy.

„Řešení Správce učebny může pomoci výuku ještě zkvalitnit a rozšířit využití počítačů do všech oborů vzdělávání,“ dodala Navrátilová.