O rok dříve díky iniciativě zaměstnanců, která ovlivňuje produktivitu práce a kvalitu výroby, třinecká firma uspořila 115 milionů korun. Část uspořených prostředků třinecká společnost každoročně vyplatí autorům jednotlivých řešení na odměnách, přičemž loni to bylo 5,8 milionu korun, když o rok dříve činily odměny 6,4 milionu korun.

V loňském roce podali zaměstnanci ocelářské firmy 342 zlepšovacích návrhů, když v roce předchozím jich bylo 360. Z celkového počtu podaných návrhů jich bylo 255 zrealizováno. „Výsledky dosažené ve zlepšovatelství za rok 2010 patřily opět k nejlepším za posledních pět let,“ řekl referent správy průmyslového vlastnictví na útvaru technologie a výzkumu Bohdan Suchanek s tím, že pro podporu zlepšovatelství byla loni v Třineckých železárnách po čtyřech letech vyhlášena zlepšovatelská soutěž. „Důvodem k vyhlášení soutěže v roce byl jednak zájem o maximální využití vědomostního potenciálu zaměstnanců a jednak zájem o zachování trvalého rozvoje zlepšovatelství, které vyžaduje neustálou aktivitu nejen zlepšovatelské základny, ale na všech úrovních řízení podniku. Z tohoto důvodu obdobná soutěž je zopakována i letos,“ doplnil.

Řada českých společností po roce 1989 z různých důvodů nevyužívala nebo dosud stále nevyužívá potenciál nápadů svých zaměstnanců. Naopak vedení třinecké firmy nepřestalo podporovat iniciativu zaměstnanců a stále je odměňuje za zlepšovací návrhy. Třinecké železárny se tak řadí k mála českým firmám, kterým přináší zlepšovací návrhy vlastních zaměstnanců již několik let milionové úspory.

Zlepšovatelství v Třineckých železárnách se může nadále rozvíjet hlavně díky iniciativě vedení podniku, které si plně uvědomuje, jak velkým dílem zlepšovatelé přispívají v rozvoji podniku nejen na poli zvyšování kvality a produktivity práce, ale také v oblasti bezpečnosti a ochrany životního prostředí. Snahou vedení je, aby se zlepšovatelství stalo běžnou, skoro rutinní záležitosti na všech pracovištích, v každodenním životě prosperující firmy. Tomu napomáhá zaváděním různých podpůrných a motivačních prostředků.

Třinecké železárny tak těží z kapitálu, který si dlouhodobě budují – tedy řadových zaměstnanců. „Právě díky každodennímu kontaktu se svou prací nejlépe vědí o rezervách a problémech, přičemž často poznají jejich nejlepší řešení. Dobře fungující zlepšovatelství našich zaměstnanců je významnou konkurenční výhodou,“ dodal ředitel pro personalistiku a administrativu Ivo Žižka.