Přestože se může zdát, že cestáři díky teplým dnům výrazně ušetří, podle předsedy představenstva frýdecko-místeckých technických služeb Jaromíra Kohuta byl v tomto ohledu loňský leden příznivější.

„Co se týče nějakých úspor, byl bych zdrženlivý. Dokončili jsme rok 2015, nyní už čerpáme z rozpočtu pro letošek. Za sebou máme skoro celý leden, který byl průměrný vyjížděli jsme jak s pluhy, tak se sypači," řekl Jaromír Kohut z technických služeb, které udržují cesty patřící město.

Spotřeba chemických materiálů byla podle něj lehce vyšší než v loňském lednu. „Pokud jde o inertní materiál, tam jsme zhruba na dvojnásobném množství. Z hlediska údržby byl letošní leden náročnější," doplnil Kohut a pochválil příznivé počasí nynějších dnů.

Pracovníci, kteří by se jinak věnovali zimní údržbě, pracují na údržbě areálu společnosti. „Od úterka navíc znovu vyjíždíme se zametači do města," doplnil šéf společnosti. I když se teploty pohybují kolem deseti stupňů nad nulou, asi tři zaměstnanci stále drží zimní pohotovost. Přestože by se pracovníci mohli „vrhnout" na zakázky, které mají technické služby ve městě rozjednané, začnou na nich pracovat až v březnu. „Nechceme riskovat, že na týden tam do toho vjedeme, a přijde špatné počasí," nechal se slyšet Kohut.

Počasí si pochvaluje i Marek Olšar, vedoucí střediska dopravy ve Frýdecké skládce. Popeláři se totiž nemusejí potýkat se sněhem.

„Pro nás je ideální, když není nasněženo. V opačném případě kluci musejí odhrnovat sníh od nádob na odpad," popsal Olšar, podle kterého letošní zima velké komplikace nepřinesla. Mrazivé teploty frýdecko-místecké popeláře výrazně neomezují. „Kluci jsou vybavení ochrannými pomůckami, jsou dobře oblečení. Garážovaná auta mají dobrou naftu. Pro nás nastává zima hlavně když nasněží, to máme trošku problémy," zopakoval Marek Olšar z Frýdecké skládky.