„Kompletní rekonstrukce spočívá v částečné demolici stávající výpravní budovy, vestavění nového zastřešení halového prostoru, modernizaci interiéru vestibulu s navazujícími prostory a v rekonstrukci komerčních prostor," uvedl Patrik Žondor z kanceláře vedení města Třinec.

Komfortnější cestování v regionálních i dálkových vlacích a zkrácení jízdních dob si už teď užijí lidé na trase mezi stanicemi Bystřice nad Olší a Český Těšín. Modernizace tratě vyšla na více než dvě a půl miliardy korun, na stavební práce navázala výstavba zastávky Třinec centrum. Kromě nové zastávky se v Třinci-Lyžbicích podařilo dojednat i výstavbu podjezdu.

Změn se dočkali také cestující na frekventované trase mezi Valašským Meziříčím a Ostravou. Není to tak dávno, co se otevřela nová železniční zastávka v Čeladné, loni pak prošlo zásadní přestavbou i nedaleké vlakové nádraží ve Frýdlantě nad Ostravicí. Jedním z konkrétních výsledků rekonstrukce jsou zvýšená nástupiště, na která se cestující dostanou novým podchodem. Lidé přestupující z vlaku do vlaku se pohybují pouze na jednom prostorném nástupišti, díky rekonstrukci navíc můžou vlaky směrem do Frenštátu a Ostravice odjet současně, což má znamenat pětiminutové urychlení. Celkové náklady přesáhly čtyři sta milionů korun.

O změnách v železniční dopravě se hovoří také v Bašce. Současná zastávka v Bašce se nachází na okraji obce, což pro řadu obyvatel znamená velké komplikace. Správa železniční dopravní cesty usiluje o to, aby vlaky zastavovaly v centru obce poblíž obecního úřadu. Zastupitelé sice v květnu záměr odmítli, v anketě, kterou následně vyhlásilo vedení obce, se ale většina lidí vyslovila pro přesun zastávky.